Blogger news

like my art

banner

wtorek, 14 czerwca 2011

Konstelacje

Poe Edgar Allan

Gwiazda wieczorna

Lato było w pełni, 

Noc w pełni. Plejadą 
Gwiazdy przez poświatę 
Migotały blado, 
Gdy księżyc lśniąc zimno 
Wśród planet-wasali 
Smugę blasku z niebios 
Kładł na morskiej fali. 

W uśmiechu na licach 
Zimnych księżyca 
-Zbyt zimnych! patrzyłem chwilę. 
Skrył go pomału 
Obłok jak całun. 
Ku tobie oczy zwróciłem, 
Gwiazdo wieczorna 
W chwale dalekiej 
Mojemu sercu tak miłej! 
Z radością zawsze 
Na ciebie patrzę, 
Gdy w górze dumną masz wartę. 
Wolę twe błyski 
W dali niż bliskie 
To światło zimne i martwe. 

4 komentarze:

Mirosław pisze...

Edgar Allan Poe, gwiazda wieczorna. Moje stare, dobre klimaty:)

Gwiazda wieczorna, to oczywiście Planeta Wenus, która może również pojawiać się na niebie jako gwiazda poranna.
Starożytna Bogini piękna, miłości, sztuki, przyjaźni, a także seksu w jego formie łagodnej, kobiecej. W Astrologii, położenie Planety Wenus w horoskopie urodzeniowym człowieka, mówi o tym, jaki ten człowiek ma gust, poczucie piękna, o jego zdolności do przyjaźni, miłości, o posiadanych przez niego talentach i o wielu innych rzeczach. W położeniu negatywnym mówi o nadwrażliwości, kłopotach z panowaniem nad swoimi zmysłami i popędami, a nawet o rozpuście i nadmiernym pobłażaniu swoim zachciankom, zamiłowaniu do luksusu,lenistwie, oraz o "upodobaniach" seksualnych. Długo jeszcze mógłbym pisać na ten temat, ale nie chcę nikogo zanudzać:)

Tak jakoś mi się przypomniało, że jestem astrologiem:))

A tak w ogóle to obraz mi się podoba:)

mokimoni pisze...

Ciekawe jakie położenie miała Wenus w dniu moich urodzin :) Powiem szczerze, lubię Wenus :)

Mirosław pisze...

W Twoim horoskopie Wenus znajdowała się w 6 tym stopniu znaku bliźniąt. W bardzo dobrym aspekcie (Odległości kątowej) do Księżyca. Nie będę tu pisał o szczegółach, ale to jest szczęśliwy uład.

mokimoni pisze...

Tak czułam :-D dlatego nigdy się nie wyprowadzę na Marsa hehehe :-D

Reklamuj się

Witajcie w autorskiej galerii Moniki Kowalczyk. Pasjonatki rękodzieła z Radomia. Dlaczego warto polubić moją stronę? Po pierwsze: Bo jestem niesamowicie pozytywnie zakręconą osobą. A po drugie: Bo drugiego takiego łobuza, pasjonatki, zaklętej czarownicy ;) nie ma!!!!