Blogger news

like my art

banner

wtorek, 25 października 2011

Kwiat lotosu


Dzisiejszy wpis dedykuję wszystkim Panom, którzy pragną oświadczyć się lub wyznać miłość wybrance swojego serca.
Przygotowałam coś specjalnie na taką okazję :)



Kwiat lotosu jest symbolem narodzin i odrodzenia, również początkiem życia na ziemi, a to co znajduje się w lotosie to symbol sensu naszego istnienia.

Miałam kiedyś etap w życiu, kiedy chciałam być poetą. Tak mi się przynajmniej wydawało, że mogę nim być. Nie obdarzam tych "dzieł" jakąś szczególną łaską czy senstymentem, ale niektórymi mogę się tutaj z wmi podzielić. 
Jeden z wierszy napisałam w 2004 roku, jako wyraz mojej fascynacji odkryciem naukowców dotyczącym kwarków.


Idzie nowe

Z ostatnim dźwiękiem 
przyszła myśl 
że jeśli nie dalej 
można posunąć się choć trochę 

Jeden krok - jedno wiązanie 
telepatyczne wydeptanie 
zmian 

W sumie 
realno - racjonalnym kwarkom 
niedaleko jest do siebie

Cóż to są te kwarki? Zapewne wiecie jak zbudowana jest materia.Wszelaka materia zbudowana jest z atomów. Atomy z jąder i elektronów. Elektorny krążą wokół jąder, a jądra skłądają się z neutronów i protonów. Kwarki są składnikiem protonu i są one związane w nim siłami przyciągającymi. Siły te stają się coraz silniejsze w miarę oddalania się kwarkóww od siebie, a to z kolei prowadzi do "UWIĘZIENIA" ich w protonie, ponieważ w odróżnieniu od innych sił które znamy, te nie maleją wraz ze wzrostem odległości, tylko rosną!  Wyrwanie kwarków z protonu wymagałoby więc  nieskończonej energii. Dziwne prawda? 

Wszystko w naszym świecie materialnym albo jest przyciągane albo odpychane. Odbywa się to na wszystkich poziomach budowy materii. Dlaczego tak się dzieje? Po co tak się dzieje? Przeciez raz po raz jestemy odpychani i przyciągani. Szukamy czegoś, chociaż tak naprawdę nie wiemy czego i gdy odpowiedź zdaje się być blisko nagle wszystko obraca się w gruz. Wchodzimy na najwyższe szczyty, mówimy wszystkimi językami świata, zdobywamy imperia, obalamy rządy, tworzymy nowe teorie, ale wciąz nie znajdujemy tego czego szukamy. Ale nie martwcie się, prędzej czy później znajdziemy. 
:)




Klejnot ukryty jest w lotosie. 
Niech będzie pozdrowiony klejnot w kwiecie lotosu.

2 komentarze:

Mirosław pisze...

Prędzej czy później znajdziemy :)

Paulina pisze...

Śliczna praca :D

Reklamuj się

Witajcie w autorskiej galerii Moniki Kowalczyk. Pasjonatki rękodzieła z Radomia. Dlaczego warto polubić moją stronę? Po pierwsze: Bo jestem niesamowicie pozytywnie zakręconą osobą. A po drugie: Bo drugiego takiego łobuza, pasjonatki, zaklętej czarownicy ;) nie ma!!!!